EcoHub - Azure North Network Connectivity issue – Details zu Vorfällen

Alle Systeme funktionieren

Azure North Network Connectivity issue

Gelöst
Großer Ausfall
Aufgetreten am vor etwa 1 MonatDauerte etwa 22 Stunden

Betroffen

EcoHub

Großer Ausfall aus 11:54 PM zu 4:00 AM, Funktionsfähig aus 4:00 AM zu 9:59 PM

Webseite myecohub.ch

Großer Ausfall aus 11:54 PM zu 4:00 AM, Funktionsfähig aus 4:00 AM zu 9:59 PM

Login

Großer Ausfall aus 11:54 PM zu 4:00 AM, Funktionsfähig aus 4:00 AM zu 9:59 PM

Provisioning Service

Großer Ausfall aus 11:54 PM zu 4:00 AM, Funktionsfähig aus 4:00 AM zu 9:59 PM

DXP Service

Großer Ausfall aus 11:54 PM zu 4:00 AM, Funktionsfähig aus 4:00 AM zu 9:59 PM

Marketplace

Großer Ausfall aus 11:54 PM zu 4:00 AM, Funktionsfähig aus 4:00 AM zu 9:59 PM

Aktualisierung
  • Gelöst
    Gelöst

    Microsoft completed the Residual impact recovery activities and validation, confirming full recovery of all impacted services and customers. 

  • Überprüfung
    Überprüfung

    Microsoft corrected the certificate error and deployed the fix to re-establish connectivity for load balancer within the region. Most affected resources automatically recovered once connectivity was restored. We will monitor the issue and set it to resolved afterwards.

  • Identifizierung
    Identifizierung

    Between 23:54 UTC on 26 September 2025 and 21:59 UTC on 27 September 2025, a platform issue resulted in an impact to customers in Switzerland North who may have experienced service availability issues for resources hosted in the region. Many customers experienced mitigation by 04:00 UTC on 27 September 2025, while those impacted by additional residual impacts that remained after initial mitigation steps experienced full mitigation as late as 21:59 UTC on 27 September 2025.