EcoHub - Azure North Network Connectivity issue – Détails de l'incident

Tous les systèmes sont opérationnels

Azure North Network Connectivity issue

Résolu
Panne majeure
Signalé le il y a environ 1 moisA duré environ 22 heures

Concernés

EcoHub

Panne majeure depuis 11:54 PM à 4:00 AM, Opérationnel depuis 4:00 AM à 9:59 PM

Site Internet myecohub.ch

Panne majeure depuis 11:54 PM à 4:00 AM, Opérationnel depuis 4:00 AM à 9:59 PM

Connexion

Panne majeure depuis 11:54 PM à 4:00 AM, Opérationnel depuis 4:00 AM à 9:59 PM

Service d'approvisionnement

Panne majeure depuis 11:54 PM à 4:00 AM, Opérationnel depuis 4:00 AM à 9:59 PM

Service DXP

Panne majeure depuis 11:54 PM à 4:00 AM, Opérationnel depuis 4:00 AM à 9:59 PM

Marketplace

Panne majeure depuis 11:54 PM à 4:00 AM, Opérationnel depuis 4:00 AM à 9:59 PM

Mises à jour
  • Résolu
    Résolu

    Microsoft completed the Residual impact recovery activities and validation, confirming full recovery of all impacted services and customers. 

  • Surveillé
    Surveillé

    Microsoft corrected the certificate error and deployed the fix to re-establish connectivity for load balancer within the region. Most affected resources automatically recovered once connectivity was restored. We will monitor the issue and set it to resolved afterwards.

  • Identifié
    Identifié

    Between 23:54 UTC on 26 September 2025 and 21:59 UTC on 27 September 2025, a platform issue resulted in an impact to customers in Switzerland North who may have experienced service availability issues for resources hosted in the region. Many customers experienced mitigation by 04:00 UTC on 27 September 2025, while those impacted by additional residual impacts that remained after initial mitigation steps experienced full mitigation as late as 21:59 UTC on 27 September 2025.